Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

Srbi i Hrvati: Uvijek smo se voljeli i poštivali, ali ipak više mrzili

Komentari (65) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 sreda, 04 maj 2011 15:56
Milko Grbović
Ja opet sa afrizmom, davno napisanim:

Uvek smo se voleli. Tako reći iz dna duše.
Preporuke:
4
2
2 sreda, 04 maj 2011 16:45
Turas
Jednom reče jedan "crveni"učesnik revolucije Nisam učio istoriju da bih je znao,već je nosim ispisanu kao ožiljke po svome telu.Gospodine Dragičeviću,neke stvari su očite da me čudi da ih "krivo"izlažete.Našoj"braći"ne treba lobi jer oni su zapadna interesna(prvenstveno ekonomski"gospodarstveno")zona.To je insistirao Genšer,dok podršku Vatikana podrazumevamo,na ocepljenje"lijepe njihove"Drugo,Srbiji ne treba lobi jer ima podaničku pro zapadnjačku vlast,da je za svako nacionalno otrežnjenje potrebna žešća,da je ne nazovem drugim imenom PROMENA vlasti.Verujem da pomirenja Srba i Hrvata neće skoro biti,iako i Tadić i Josipović su mačići iz iste torbe.
Preporuke:
5
1
3 sreda, 04 maj 2011 17:42
Beli Orao
@Milko Grbović.

Srbin iz Krajine. Uvek se borio protiv klanova, a na kraju je umro za klan.
Preporuke:
2
0
4 sreda, 04 maj 2011 18:52
!
Naslov bi trebao da glasa:
Srbi i Hrvati: Uvijek smo se voljeli i poštivali, ali ipak su nas više mrzili

Lično mislim da je averzija hrvata prema srbima veća nego obrnuto.
Preporuke:
6
0
5 sreda, 04 maj 2011 20:45
@!
Slažem se potpuno sa vašim komentarom i prepravkom naslova.
Preporuke:
3
0
6 sreda, 04 maj 2011 22:59
Drasto
Kaže Grbović da smo se voleli "iz dna duše".Zaboravlja da su nas oni uvek prvi hvatali za guše.Mi smo nasedali da se bratstvujemo oni su nas proglašavali "porobljivačima" i ganjali ko bog đavola kad god im se ukaže prilika.Jste li videli onu staricu što u Bljesku gura kolica natovarena prnjama preko onog mosta.To je taj zadrigli okupator koji im je pio krv .Većeg licemerstva nema na svetu .Isteraš narod sa svojega boravišta starog više vekova i proglasiš ga okupatorom.To mogu samo Rvati.Predsednica vlade stoji pred Gotovinom na gotovs da ga brani a mi se izvinjavamo mlogo se izvinjavamo kao da smo pijani . Dobro onaj pre mene veli "za klani".Ali kako i s kim.Naći će se .Naći neko.A onda znaćemo kako ćemo.Vreme je da "tamo nekem" boga bogovog pokažemo.
Preporuke:
4
1
7 sreda, 04 maj 2011 23:03
Senka
Ja mislim da je taj put mrznje ili ljubavi ( ili uostalom put bilo kojih emocija) nametnut jos od prve ideje o izvrsenju genocida nad Srbima od strane Hrvata.
Kako je uopste doslo do toga da narod zrtva treba da voli ili mrzi narod krvnika?
Valjda je prvo trebalo da se utvrdi kolektivna krivnja Hrvata sto su pokusali istrebiti drugi narod na nekom zajednickom prostoru- bez emocija.

Cinjenica je da su uglavnom svi Hrvati prihvatili ideju Ustasa da su Srbi manje vredna rasa. Obicni Hrvati su gledali kako Ustase ubijaju obicne Srbe i mislili su da je to opravdano i normalno. Tito ih je zastitio od priznavanja kolektivne krivice. Zato je i bio moguc proces u devedesetim da uglavnom svi Hrvati " misle" da je svaki Srbin - cetnik - agresor i da im ugrozava pravo na domovinu.Sta tu ima za ljubav ili mrznju?

Jeste li ikada naisli na pitanje da li Jevreji vole ili mrze Svabe? Niste i necete.Ali ste naisli na stereoptipe Svaba i stereotipe Jevreja u literaturi bez uplitanja emocija.
Preporuke:
3
2
8 sreda, 04 maj 2011 23:48
Stefan Dragičević
Ne djelim vaše mišljenje. Mislite li da Srbi manje mrze Hrvate i obratno ? Pa možda takva atmosfera preovladava u Srbiji nezavisno od prognanih Srba iz Krajine koji su pretežno naselili Vojvodinu, ali vi stepen netrpeljivosti ne možete da shvatite kojeg Srbi iz Republike Srpske imaju prema Hrvatskoj. Nemojte da Srbe zapadno od Drine zaboravljate ako govorite u kontekstu "kakvo mišljenje narod ima prema Hrvatima" u ovom slučaju.Naravno, animozitet je obostran ali ko je kriv takvom jednom ekstremnom nacionalizmu koji se ispoljava mržnjom prema drugima ? Najmanje je tu u pitanju narod, a više ratni režimi 90ih koji su stvorili trajne poremećene odnose Srba i Hrvata, a vrlo dobro znamo da bez ova dva naroda nema ni stabilnosti regije u budućnosti. Neću ja ovdje da nekome namećem svoj stav, taman posla, ali želim jasno da podjelim svoje viđenje cijelokupne situacije iz moje perspektive i kako ja vidim cijelu ovu problematiku.
Preporuke:
2
8
9 četvrtak, 05 maj 2011 08:18
Sajber Mileva
Stefan Dragićević:
a više ratni režimi 90ih koji su stvorili trajne poremećene odnose Srba i Hrvata


Šta živ čovek napisa? Znači, Bar polovina krivice za Jasenovac, Prebilovce, Jaodvno, Kozaru, leži na «ratnom režimu» Srbije na čelu sa zloglasnim nedemokratom Miloševićem.

Ratni režim SRbije je keriv za vekovnu patološkou mržnju, Pavelića,za kutiju izvađenih očiju odnesenih na poklon Musoliniju.

Gospodin SD je «velikodušno» priznao da deo krivice leži i na hrvatskoj strani «ratnih režima».

Toliki stepen mržže prema jednom narodu i pojednačenja žrtve i dželata nije svjstveno ni Kandić-Vućo_Pešić_Čeda ekipi.
Preporuke:
12
3
10 četvrtak, 05 maj 2011 08:29
Damaskin
Prvi izvor mržnje na ovim prostorima je provro iz SPC!Sad se sami polako gušimo u vlastitoj mržnji.
Iz SPC-a je nastala velikosrpska ideologija (ideja o velikoj Srbiji) i svetosavska demagogija (mit o nebeskom narodu)!
Šovinizmi od strane naših suseda su nastali kao rekacija.Jedan šovinizam rađa drugi!
Preporuke:
1
10
11 četvrtak, 05 maj 2011 08:31
Drago Sten g.Dragićeviću
Slabo vidite moj Dragićaviću.Mnogo kratko.Jasenovac je naše "svijetlo i naša tama" i rana.Nage devojke su Savom plivale dok su im preko grudi , provučene kroz prosečene grudi bile prekrštene krvave ruke.Plivale su iz ustaške Hrvatske i raznosile stravu i bes po okupiranoj Srbiji.Te slike se ne zaboravljaju.A vode nisu htele naopako.Tito je zabranio da se te slike raznose pa nisu mogle da se ugase.Potiskivane su u onu mračnu pozadinu svesti gde se čuvaju tajna znamenja i hrani gnetika ispaštanja za sva druga vremena koja nismo nikada istutnjali a morakli smo muku da ishlapimo i nekako je iz sebe izbacimo.To što nisu bili kažnjeni, ohrabrilo ih je,.Nije strašno učiniti zločin, strašno je ako se otkrije.Vidite ganjaju Mesića jer je istinu obelodanio a morao ju je kriti.Čini zlo i laži da je obtrnuto .Žrtva je tvoj spasilac ako je proglasiš za okupatora.Samo treba više lagati od drugog i pobedićeš.To je njihov nauk i utoka.A tu mira nema ni ptraštanja moj Dragićeviću
Preporuke:
11
0
12 četvrtak, 05 maj 2011 09:33
b.s.
Poštovani g. Autore, ako ste Srbin iz Republike Srpske, onda Vi verovatno znate bolje o osećanjima koja tamošnji Srbi gaje prema hrvatima. Htela bih samo da kažem da je Srpskom nacionalnom biću inače strana mržnja. AKo je u porastu, srazmerna je srpskom otpadanju od pravoslavne vere. Jer u onoj meri u kojoj je Tito uspeo da nam promeni krvnu sliku, u toj meri se srpsko narodno biće izmenilo i postalo prijemčivije za mržnju.
Bogu hvala, pa nismo svi postali jugosloveni. Juče, na godišnjicu smrti J.B.Broza, mogli smo da se tužno suočimo sa činjenicom da najveći zločinac nad srpskim rodom ikad, dostojanstveno počiva u grobnici u sred Beograda i da ga obilaze svi oni koji su na naš račun dobili svoje države. A jedan od najvećih srpskih Mučenika, pokojni general Draža MIhajlović nema groba, nema kostiju, nema muzej, nema traga. Ali, hvala Bogu dragome, kroz muke i stradanja nas privodi sebi i čisti od svakog korova zvanog greh.
Preporuke:
6
3
13 četvrtak, 05 maj 2011 10:33
zap. Slavonija
ko je gledao one slike odn.zastave povodom dok.filma o tzv. "Bljesku", mogao je videti šahovnice - one iz ndh, ali to, naravno, nije pomenuto. Kao i mnogo drugih detalja kao što je brisanje iz Ustava, otpuštanje na nacionalnoj osnovi,...
Jedan hrv. general ili slično kaže da je u zap. Slavoniji postojao "iznimno velik otpor", dok samo par minuta kasnije Stipčević (tako se valjda preziva) kaže da je je u zap. Slavoniji postojao odn. uopšte nije postojao otpor !!!???
i to puštaju narodu, na HRT !

uzgred, reč/ime "Otpor" su koristili Ustaški teroristi u SAD, 80-tih god.

Toliko o "demokratskim promenama" 2000. god.
Preporuke:
4
1
14 četvrtak, 05 maj 2011 10:41
Lovro
Prije svega ta mržnja o kojoj govorite nije u tolikoj mjeri prisutna kod običnog naroda.
Običan narod ne generalizira niti želi biti predmet generaliziranja.
Ako već govorimo o međudržavnim političkim averzijama koje su nastale kao produkt povijesnih antagonizama, onda je nezaobilazna tema velikosrpska ideologija i svetosavska demagogija.
U prvoj se potencira VELIKA SRBIJA koja bi navodno trebala obuhvatiti veći dio Hrvatske a u drugom se potencira mit o Srbima kao nebeskom narodu!
Kad se Srbija odnosno srpski politički establišment oslobodi ova dva mita onda će i odnosi dvije države postati zdraviji!
Preporuke:
4
11
15 četvrtak, 05 maj 2011 11:50
Coca
Gospodine Drgao Sten, sa posebnom pažnjom čitam Vaše
komentare. Maloprđašnji komentar je zgusnut i jak i
govori više o našoj muci od mnogih knjiga pisanih na
sličnu temu. Trebalo bi da pišete češće.
Preporuke:
7
0
16 četvrtak, 05 maj 2011 11:59
Stefan Dragičević
Izvinite gospođo Mileva, ali mislim da ste jako nekorektni i da izvlačite moje riječi iz konteksta.
Namjerno nisam spomenuo Jasenovac, Donju Gradinu i ostala srpska stratišta iz Drugog svijetskog rata kako ne bi uvlačio dublju diskusiju koja bi imala paralelu sa zločinima iz tog vremena. Fokus moje teme je paralela od 16 godina, ali ne brinite se, napisaće gospodin Dragičević još mnogo tekstova i o Jasenovcu i o NDH, a usput pročitajte http://stefanveliki.blogspot.com/2011/04/blog-post_16.html kako bi vam bilo jasno kakvi su moji pogledi na NDH, Alojzija i Pio XII.
Ako vam je svojstveno da kritikujete i da izvrćete riječi onda to treba da radite kvalitetno, a ne hušački i da me poredite sa Kandićkom i Čedom Jovanovićem.
Preporuke:
1
5
17 četvrtak, 05 maj 2011 12:17
Stefan Dragičević
Drago Sten,

Ja Vas razumjem i nemojte misliti da ja toga nisam svjestan. Prošle godine sam prisustvovao Pomenu jasenovačkim žrtvama u Donjoj Gradini i mogu vam reći da taj dan ima poseban element saosjećanja kada se ode tamo.
Međutim, ja ovdje nisam želio da uvlačim priču o našem stradanju u Drugom svijetskom ratu; nisam želio da pišem roman gdje se manje-više sve zna.

b.s.

Poštovana gospođo, hvala Vam na razumjevanju. Ja se nadam da će mnogi uvidjeti srpske greške iz istorije i da ćemo jednom svi shvatiti da je Komunizam bio oličenje zla koje je Srbe koštalo, prvenstveno života, onda teritorija i ekonomije, a onda i onog famoznog ustava iz 1974. Žalosno je da srpskom velikanu i vođi kraljevske vojske, poslije razjašnjenih činjenica o komunističkom zlu nemamo gdje dostojno da odamo poštu. Dok se komunistički tribun pentrao po planinama oko Drvara pred najezdom Njemaca dotle je Draža radio na oslobađanju Posavine i Semberije od Ustaša i Nacista.
Preporuke:
4
6
18 četvrtak, 05 maj 2011 12:42
b.s.@lovro
Poštovani g. gostujući na srpskom sajtu lišenom mržnje,
granice tzv. Velike Srbije mogu se smatrati istorijski opravdanim. Hrvati su neistorijski narod iskovan od Srba katolika. Najgori izum Vatikana je da te kolje bratova ruka. U svom istorijskom sadizmu, Vatikan nema milosti ni prema Srbima ni prema Hrvatima.
Samo srpski film ("Nije nego")može da se završi sa rečenicom :"Činite dobro, to vam jedini način da budete srećni!" Kod vas hrvata ima jedna greška, vi ste srećni samo ako su Srbi nesrećni.
Preporuke:
10
4
19 četvrtak, 05 maj 2011 13:52
Lovro
Teze velikosrpske politike:
-Hrvati su neistorijski narod,
-Bošnjaci su neistorijski narod,
-Makedonci su južni Srbi,
-Crnogorci su vještačka nacija,
-Albanci su najveći talog barbarizma,
,,,,,

Pored svih ovih teza i kvaziargumenata velikosrpske politike, zar je potrebno puno pameti da se otkrije odakle to izvire mržnja i zlo na Balkanu?

Često sebi postavim pitanje, kakve veze Srbi imaju sa hrišćanstvom??Hrišćanska načela su vama potpuno strana,,,barem kad je praktični život u pitanju!
Preporuke:
3
16
20 četvrtak, 05 maj 2011 14:11
zoka
Ima gorke istine u Lovrinom postu!
IZ WIKILEAKSOVE dokumentacije iscurio je još jedan papir u kojem jedan američki diplomat slikovito prenosi svoja beogradska iskustva.
"Srbija ima nezasitan apetit za drame i toleranciju na kaos. Ovdje je kriza više pravilo nego izuzetak", stoji u diplomatskoj depeši.
"Kaos je životni stil srpskih političara", stoji u Wikileaksovom dokumentu!
Preporuke:
3
3
21 četvrtak, 05 maj 2011 14:51
mislilac
@Lovro: teze"velikosrpske politike"....
su sve same istorijske cinjenice, gospon Lovro, koprcali se Vi, koliko god Vam je volja, ali:..."tesko ti je protiv bodila pracati se"...(Djela, 9.5.). - toliko o hriscanskim nacelima u Srba!
Preporuke:
10
1
22 četvrtak, 05 maj 2011 15:28
farsa
pravi Hrvati su bili srpsko pleme, dok su ovi, mislim neki Avari odn. kvazi Hrvati. Ima doduše i Srba katolika (naročito iz Dalmacije).

otpuštani su ljudi sa posla na nacionalnoj osnovi, brisani iz Ustava, ndh zastave, retorika, neo-ustaštvo,...a tamo drže čoveka u pritvoru već 8 god. bez dokaza, sude mu zbog konstrukta, navodnog "udruženog zločinačkog poduhvata".

pričaju nešto francuski, stavljaju perike,...i tako još stvaraju utisak neke pravde, autoriteta,...
Preporuke:
4
1
23 četvrtak, 05 maj 2011 15:36
Sajber Mileva
S. Dragičević
Namjerno nisam spomenuo Jasenovac, Donju Gradinu i ostala srpska stratišta iz Drugog svijetskog rata kako ne bi uvlačio dublju diskusiju koja bi imala paralelu sa zločinima iz tog vremena. Fokus moje teme je paralela od 16 godina, ali ne brinite se, napisaće gospodin Dragičević još mnogo tekstova i o Jasenovcu i o NDH, a usput pročitajte http://stefanveliki.blogspot.com/2011/04/blog-post_16.html kako bi vam bilo jasno kakvi su moji pogledi na NDH, Alojzija i Pio XII.


Nekad sam mislio da istorije počinje 1941-e. Pa me učili da počinje 2000-e.
A sada vidim da počinje od pre 16 godina.

Ne zanimaju me vaša mišljenja o NDH,ako mislite da je vreme NDH prošlo.Stavljena tačka i idemo iznova.

Nemojte se mučiti pišući,ako ste spremni da te zločine «ne uvlačite u diskusiju».
Gde ih uvlačite?
U Lovrinu tezu o srpskoj krivici?
Preporuke:
9
1
24 četvrtak, 05 maj 2011 15:49
N
Ne slažem se sa ovim što ću navesti, ali to i nije moj stav. Nego nekadašnje mišljenje Vuka D. velikog zagovarača NATO i priče o srpskoj krivici.
Na početku krize u SFRJ rekao je jednom USA zvaničniku koji je jedini način da se Balkan smiri:
Da negde u Arizoni ili nekoj drugoj njinoj državi, osnuju kolektivni psihreterapeutski kamp za nekoliko miliona ljudi, da tamo presele jedan narod sa Balkana, pa kada ga izleče od bolesne mržnje prema susednom narodu istog korena, da ga vrate nazad.

Nije rekao koji narod.Ili se ne sećam. Po današnjoj njegovoj priči verovatno srpski. Mada onda nije izgledalo. Jer, tada je pomenuti bio nacionalista, pošto je to bilo tada profitabilno i medisjki i politički (za finansijski ne znam).

A i Đerđ Balaš je skoro izjavio da je „Ne lomite mi bagrenje“ mogao otpevati na šiptarskom, s obzirom šta su ti jadni šiptari pretrpeli od Srba.
Preporuke:
6
1
25 četvrtak, 05 maj 2011 16:07
Smiljanski
Lovro,sve što si nabrojao je tačno,zato vas i boli.Problema će uvek biti, jer vi imate problem sa identitetom.Državu ste dobili 92-ge,i sada fabrikujete istoriju,kao i oni koje ste naveli.Jasenovac je ipak vaše delo,čak su se i Nemci zgražavali nad bestijalnošću ustaških zločina!
Preporuke:
10
1
26 četvrtak, 05 maj 2011 16:49
Turas
"Lovro"Bože spasi nas od kuge i Hrvata".Gosp. Lovro ovo nisu napisali Srbi već stoji na jednom starom domu u Nemačkoj vekovima uklesano u kamenu.To dokazuje da "povjest"ostavite i prihvatite istoriju ako želite da saznate istinu o genocidnoj tvorevini hrvata.
Preporuke:
6
1
27 četvrtak, 05 maj 2011 18:36
@Lovro
Pa da je sve tako kako ste rekli o velikosrpstvu itd., nevidim razlog za takvo genocidno ponasanje i mrznju prema srpskom narodu. Hrvati imaju takodjer velikohrvatsku ideologiju koja je fasizmom okicena, koja je nekoliko 100.000 zivote odnela i proterala. Drug TITO je duze srbima vladao i AVNOJ-ske granice crtao nego sto su hrvati bili u kraljevini Jugoslaviji pod Karadjordjevima. I niko od srba nije izasao u javnost da se sece sa krhotina stakla zbog osudjenog generala.
Preporuke:
6
3
28 četvrtak, 05 maj 2011 21:21
arhiva
. I niko od srba nije izasao u javnost da se sece sa krhotina stakla zbog osudjenog generala.


imaju Italijani još neke neobjavljene "fotografije" u arhivi.
Preporuke:
1
0
29 četvrtak, 05 maj 2011 23:00
Stefan Dragičević

Nekad sam mislio da istorije počinje 1941-e.


Komunizam jeste izvrtao neke činjenice iz istorije (tipa Sremski front; činjenice o Kraljevskoj Vojsci;O Draži; O generalu Tepiću; krah socijalnog sistema 80ih i vjerno prećutkivanja zaduženja itd itd..) ali nikada nije bio na stanovištu da istorija kreće odnosno počinje od 1941. Ne znam koje je to "istorijsko autorsko izdanje" iz kojeg ste se Vi edukovali.

Nemojte se mučiti pišući,ako ste spremni da te zločine «ne uvlačite u diskusiju».
Gde ih uvlačite?
U Lovrinu tezu o srpskoj krivici?


Vi imate lični kompleks u kome smatrate da Vaše mišljenje treba da pobije ono što ja nikada nisam rekao niti spomenuo i ulazite u jednu tešku kontradikciju. U svaku diskusiju ja ću ući ako mislim da je potrebno moje mišljenje baziranog na mom znanju. Neću da odgovaram na vaše zadnje pitanje jer smatram da je to toliko apsurdno komentarisati, iz prostog razloga što na sve načine pokušavate omalovažiti sagovornika.
Preporuke:
3
1
30 petak, 06 maj 2011 10:12
Sajber Mileva
što na sve načine pokušavate omalovažiti sagovornika.

A čime to omalovažavam?

A vaša stručnost po pitanju psihijatrije i mojih kompleksa je na zavidnom nivou.

Gospodine, koji je vaš kompleks razlog da jasno i glasno pljunulte na sve žrtve svojim "neuvlačenjem u priču" i stavom da su za sve krivi "ratni režimi", gde tron ravnopravno dele Sloba i Franjo.

Znači gospodine, bar pola krivice za Kozare i Jasenovce vi ste pripisali mom anrodu.

Kako na vaše "neuvlačenje u priču" gledaju oni čija rodbina nije uvučena u priču nego u neku jamu?

Šteta što ČedaČanakKandićBiserko ne diskutuju ovde. Složili bi se sa vama očigledno.
Ni oni srpske žrtve "ne uvlače u priču"

Molim vas i preklinjem, odustanite od tih najavljenih pisanija o srpskim stratištima.
Naći ćete se u problemu: nećete znati da li su krivci, osim "ratnih režima":
SANU, sa sve Ćosićem, pošto su Krestić i ostali slaba meta
Koštunica
Ceca
DŽajić
Preporuke:
5
1
31 petak, 06 maj 2011 11:05
Sajber Mileva
Mislio da se predam idem lečiti svoje komplepkse koji se ogledaju u neprihvatanju da mi neko deo povesti "izvuče iz priče" i pamćenje mi svede na rang pilećeg.
Krenuću da čitam Junga,ono o kolektivnom nesvesnom.
Čitaću i Spenserovu organocističku teoriju.To je jedan zli čika koji je smatrao da svaka ancija funkcioniše kao organizam.Kada mu odsečeš parče ruke, boli ga celo telo.
Ta teroija je pala na primeru Srba.Pojedince boli đon za muke nekog dela naroda(ne mislim na St.D). Pa, 1995-e,dok je autoput kroz Novi BG bio zakrčen traktorima,potonji ministar kulture i teatar KGPT (kazališče,gledalište,pozorište,teatar,pazite na redosled)igraju predstave golišavi.Ti isti koji nisu hteli da ograju dok je"goreo Dubrovnik".

Mišljah da odustanem ali moram da primetim
ratni režimi 90ih koji su stvorili trajne poremećene odnose Srba i Hrvata


Trajno je nešto što su SM i FT stvorili pre samo 20 leta.
Kao da kažeš za neku manifestaciju: Tradicionalna, druga po redu
Preporuke:
4
0
32 petak, 06 maj 2011 15:45
Stefan Dragičević
Čekajte, zašto toliko potencirate priču na režimima? Da, tačno, režimi su uvijek kaljali srpski obraz kroz cijeli 20. vijek, pa tako i ovaj strastveni dvojac s početka 90ih Milošević-Tuđman. Oni su kreirali političke pogrome, etnička čišćenja i ostala neljudska djela. Zapravo to su interesne grupe. Ti politički nesposobni režimi su nas koštali i u Balkanskim ratovima, i u Prvom i u Drugom svijetskom ratu i u ovom zadnjem. Problemi nastaju kada se stvori snažan uticaj indoktrinacije, a Hrvati su na sve načine pokušavali da dobiju međunarodnu logistiku i podršku i da na kraju imaju neku svoju etničku teritoriju u kome jedna mačka ne smije da ima obilježje srpskog domaćinstva.
Ratni režimi Miloševića s jedne i Tuđmana s druge strane nisu ništa drugo do "simulirana utakmica" u kome se strategija zajednički pravila, odnosno klasična trampa kao u slučaju "vi nama Posavinu u BiH, mi vama Zapadnu Slavoniju".
Preporuke:
0
6
33 petak, 06 maj 2011 16:10
Stefan Dragičević
Znači gospodine, bar pola krivice za Kozare i Jasenovce vi ste pripisali mom anrodu.


A koji je to Vaš narod ? Zašto na osnovu teze i paralele od 16. godine i režima Miložević-Tuđman započinjete i potencirate priču o nekoj "polovičnoj" krivici ? Krivica ne može biti polovična, ona može biti cijela i cijelovita.
Jasenovac smatram najvećim srpskim stratištem u njegovoj istoriji čemu sam redovno odavao poštu u Donjoj Gradini. Nažalost ovu zadnju u nedelju sam propustio zbog obaveza koje sam imao. Meni je žao što Srbija ne može da se pronađe kao najveći regionalni faktor na Balkanu upravo od tih najliberalnijih i džeparoško nastrojenih političara koji izjedaju njeno društvo. Žao mi je takođe što Srbija nema jasan stav prema srpskim žrtvama iz proteklog rata i što je uvijek ona ta koja se nekome izvinjava, a ona druga strana svoje ljude umjesto zločincima proglašava herojima. Nejasna politika Beograda prema regiji majorizuje Srbe na prostoru bivše SFRJ.
Preporuke:
2
3
34 petak, 06 maj 2011 19:11
Ruzica Vujovic
@Lovro

Interesantne su vase opaske o hrvatskom sovinizmu, posto dolaze iz prve ruke. Bilo bi zanimljivo da malo elaborirate motive i pojavne forme ovog sovinizma. Moj utisak je uvek bio da je sustina hrvatske mrznje prema Srbima zavist, s jedne strane na blagostanje i prosperitet Srba iz Hrvatske (koji su pored Jevreja bili njeni najbogatiji gradjani), ali i zavist na umetnicku kreativnost srpskog naciona, dominantnost njihove kulture (i subkulture, pomislimo samo na turbo folk, ili jedan drugi bizarni primer: ako se dobro secam i onu uvlakacku pesmu "Danke Deutschland" komponovao je neki Srbin iz Hrvatske). Sve u svemu, moj utisak je uvek bio da su Hrvatima Srbi mnogo vise potrebni nego obrnuto, ali na negativan nacin. Kao da bez mrznje prema Srbima ne bi bilo ni Hrvatske ni Hrvata.
Preporuke:
8
2
35 petak, 06 maj 2011 22:53
OBJASNJENJE 1
Indikativno je to sto sam o 'Velikoj Srbiji' prvi put cuo od Hrvata i njima slicnih. Velika Srbija, termin kome je pridato toliko negativnih aduta da se vise i ne moze koristiti u srpske svrhe, ako smo ga mi uopste i skovali, je predstavljao samo ovo: teznju za ujedinjenjem naseg naroda. Sva teritorija koju smo trazili, TACNIJE, koja nam je NUDJENA [vazno!] par puta od strane saveznika, a mismo je odbili radi Jugoslavije [TAKODJE vazno, jer pokazuje kakav smo mi narod, ako neprijatelju (Hrvati su cinili brojna zlodera sa Austrougarima)], je bila teritorija na kajoj smo mi ziveli, i mahom bili vecina; ili, teritorija koja je neosporivo isotorijski nasa. Jedini izuzeci (a ovo su izuzeci samo pod uslovom da oni koji se tamo sada izjasnjavaju kao NESRBI, zapravo jesu to), su Dalmacija i Makedonija. Makedoniju smo trazili iz tri razloga: delimocno smo mislili da je bar deo stanovnistva Srpskog porekla, a, i ako nije, da sigurno nisu Bugari, pa, samim tim, zasto da pripadne Bugarima?
Preporuke:
3
0
36 petak, 06 maj 2011 23:20
OBJASNJENJE 2
Komentar nisam uspeo poslati, pa cu ukratko iz secanja:

-MAKEDINIJA: Bugarska nije imala nimalo vise prava na tu teritoriju nego Srbija. Srbija je, za razliku od Bugarske, cak i PRIZNAVALA da je dobar deo stanovnistva Makedonije cisto slovenskog porekla (i da se samo za manjinu moglo reci da su Srbi ili Bugari). To je i razlog sto je Makedonija postala MAkedonija. Srbi su radili iz nacionalnog interesa u zelji da pripoje MAkedoniju, ali nisu bili u krivom, jer Bugarska (cije pretenzije je podrzavala Rusija, pokrovitelj Bugarske)nije imala nimalo vise prava na tu teritoriju.

-DALMACIJA: Za Dalmaciju se zna SLEDECE: Da je medju stanovnistvom bilo pravoslavnih I katolika (vazno! katolika, a ne Hrvata), da je pravoslavno stanovnistvo bilo NEOSPORIVO Srpsko, kao i da je deo kaotlickog stanovnistva sacinjavalo prisilno pokatoliceno stanovnistvo. Bez obzira, vecina staniovnistva JESU vili Sloveni-katolici. E,SAD: Sloveni, Hrvati ili Srbi? U istoriji se navodi da je taj region naseljen
Preporuke:
2
0
37 petak, 06 maj 2011 23:28
OBJASNJENJE 3
(nastavak).. ali, recimo da su ti istorijski izvori (govorim o RANIM izvorima o doseljenju Srba na Balkan) nepouzdani, i oslonimo se na druge cinjenice. Poznato je, i bitno radi objasnjenja toga ZASTO se danas stanovnici Dalmacije smatraju Hrvatima, da je Austrougarska bila KRAJNE na strani Hrvatskih pretenzija na taj region, i da je na sve nacine pokusavala, posebno u periodu od poznog 19. veka, pa do Prvog svetskog rata, da unisti bilo kakvo srpsko prisustvo u regionu. Bitno je i to da je u Dubrovniku, koji je, valjda, dobar indikator za celi region, u to doba, gornji sloj drustva dobrim delom ispovedao pripadnost SRPSKOM narodu, ili se jednostavno izjasnjavao kao 'Dubrovcanin' (na slican nacin kao sto su neki 'Venicani', protivnici ujedinjnja Italije). NIJE bilo medju njima onih koji su se izjasnjavali kao Hrvati. Poznato je da je Dubrovnik tog doba bio pun Srpskih udruzenja i organizacija (ISTINA, NISU SVE BIJE katolicke, neke su bile pravoslavne)
Preporuke:
2
0
38 petak, 06 maj 2011 23:34
«a tamošnje srpsko stanovništvo u ondašnjoj RSK kao separatiste i rušiocima ustavnog poretka Nezavisne Države Hrvatske.»

Autor podmeće jer NDH ne postoji.

Susjed Republike Srbije zove se Republika Hrvatska.
Preporuke:
1
4
39 petak, 06 maj 2011 23:44
OBJASNJENJE 4.
(nastavak). Tek posle naseljavanja Hrvata iz cisto Hrvatskih regiona, je stanovnistvo pocelo da se izjasnjava kao Hrvatsko! Medju onima koji su se izjasnjavali kao Srbi je bilo caki KATOLICKIH FRATERA! Biskup Mato Vodopic je jedan odnjih. Zatim, ostali: Potomci slavnog Dubrovackog pisca, Dziva Gudulica, su bili prognani kao Srbi-katolici, Medo Pucic, Milan Resetar, Luko Zore, i mnogi drugi. Zatim, Dubrovackom arhivu broj puta kojim se oni nazivaju Srbima ZNATNO je veci nego broj oputa u kome se predstavljaju kao Hrvati. Zatim, u svojoj Istoriji, Marvo Orbin pise najvise o Srbima, dok o Hrvatskoj, koju naziva 'jako dela zemlja', pise svega par linija. I mnogo je jos toga drugog, sa bitnom cinjenicom da, i pored SVE PROPAGANDE Austrougarske, bilo je toliko puno onih ucenih koji su se izjasnjavali kao Srbi (sto, siguran sam, govori nesto o tome koliko jako su se osecali kao takvi). ZNACI, iz svega prozilazi da Dubrovcani, kao i veliki deo stanovnika Dalmatinckog primorja,
Preporuke:
4
0
40 subota, 07 maj 2011 00:14
Senka
Sta je vama , ljudi?Kakva je to suluda prica o emocijama ? Drzimo se cinjenica.
A cinjenica je da je prije 1940 na teritoriji danasnje nove drzave Hrvatske postojao jos jedan narod osim hrvatskog naroda- srpski narod. Taj narod je imao drugacije odlike od hrvatskog naroda- kulturu , obicaje , religiju i porijeklo.Nisu se ni medjusobno zenili i udavali jer za to nije bilo potrebe. Zivjeli su u odvojenim zajednicama ( selima) gdje se znalo koje je hrvatsko a koje je srpsko selo. Po gradovima su isto imali razlicite institucije a ne zajednicke( srpske novine , srpska seljacka zadruga , srpske skole).
Danas vise ne postoji srpski narod na teritoriji nove drzave Hrvatske( ostalo je manje od 200 000 ljudi od tog srpskog naroda, to vise nije ni bitnija nacionalna manjina i navodno se taj broj i danas smanjuje)
Postojao je proces koji je doveo do toga da taj narod vise ne postoji.
Preporuke:
3
1
41 subota, 07 maj 2011 00:47
Senka
Proces nestajanja srpskog naroda iz Hrvatske moze se podijeliti u tri etape:
1) fizicko istrebljivanje- Gradjani Hrvati u NDH su spremno prihvatili Pavelicevu ideju da su Srbi niza rasa ljudi kao i Jevreji i Cigani- nekad cak uzimaju i aktivno ucesce u klanju i ubijanju gradjana Srba.
2)kulturno istrebljivanje- Gradjani Hrvati nikada nisu bili kaznjeni za kolektivnu krivicu u fizickom istrebljivanju Srba u NDH i posto su dobili republiku od Tita i partije, aktivno su radili na brisanju srpskog identiteta iz republike Hrvatske ( vise nisu postojale institucije sa srpskim nazivima u toj Titovoj republici Hrvatskoj- samo hrvatske institucije( hrvatski zavod taj i taj , hrvatska skola ta i ta- kao radi se o teritorijalnim nazivima)Dogadja se Maspok 1971- hrvatsko proljece u kojoj obicni gradjani Hrvati vide sansu za svoju drzavu. Gradjani Srbi se od tada pocinju izjasnjavati kao Jugoslaveni nadajuci se da ce se tako zastititi od hrvatskog separatizma.
Preporuke:
4
0
42 subota, 07 maj 2011 00:49
Senka
3) etnicko ciscenje- gradjani Hrvati spremno prihvataju Tudjmanovu ideju da treba raditi sve da “ Srbi nestanu” i dogadja se process u kojem su svi Srbi proglaseni “cetnicima” i agresorima koji rade na stvaranju “Velike Srbije” i glavna smetnja u “ domovinskom ratu”.(Komsije Hrvati miniraju “ cetnicke kuce”komsija Srba, u stanove ulaze po noci i maltretiraju vlasnike Srbe, vlasnici Srbi sutradan “ dobrovoljno “ napustaju te stanove, mali Srbi moraju da uce iz tekstova kao npr “ Ja sam mali Hrvatin” itd )
Ni ovaj proces nije kaznjen od strane medjunarodne zajednice, ni dan danas....
Zato vas opet pitam , cemu prica o ljubavi i mrznji ako se odnosi Hrvata i Srba sagledaju u svjetlu ovih cinjenica.
Preporuke:
4
1
43 subota, 07 maj 2011 17:21
Senkine netočnosti već sam demantirao ovdje, a onda sam proglašen ustašom!?

http://www.nspm.rs/istina-i-pomirenje-na-ex-yu-prostorima/slucaj-gotovina-i-hrvatska-virtuelna-stvarnost.html#yvComment38719
Preporuke:
0
6
44 subota, 07 maj 2011 17:22
1) Senku smeta što Hrvati u Pavelićevoj državi Srbe nisu razlikovali od Židova i Roma koje pogrdno naziva Ciganima i potvrđuje da ju ne zanima sudbina tih naroda. Inače, apsurdno je tvrditi da je cijeli narod podržavao koljačku politiku Ante Pavelića, osobito nakon činjenice da su Hrvati sporazumom Cvetković-Maček ostvarili svoje teritorijalne težnje u Kraljevini Jugoslaviji.

2) Kolektivna krivnja ne postoji jer su se mnogi Hrvati suprotstavljali istrebljivanju Srba. Čak i jedan Stepinac koji je prije rata bio prijatelj kralja Aleksandra. Komunisti osobito!

3) Nije točno da su svi Srbi proglašeni agresorima jer su oni manje-više normalno živjeli na području Zagreba, Istre, Rijeke, Zagorja, Gorskoga kotara. I jasno, Senka namjerno prešućuje kako su prošli Hrvati u Martićevoj državici!
Preporuke:
0
5
45 subota, 07 maj 2011 22:53
Senka
Naravno da DS nije nista komentarisao na sustinu mog komentara- a to je :da je bio jedan narod a sad nema tog naroda.
Zasto ? Zato sto se ta cinjenica ne moze ispraviti i preinaciti , moze se samo sakrivati ,ignorisati ili raznim sitnim tehnikalijama zaobilaziti( kao npr naziv “ Cigani ili Romi” Taman da taj narod i nazivam drugacije , ne mogu izbjeci cinjenicu da su Ustase a i ‘hrvatski branitelji”posle – ubijali taj narod Cigana ili Roma.)
Nazalost ovo sto DS kaze za mnoge Hrvate da su se suprotstavljali istrebljenju Srba- nije tacno.
Za Stepinca je dokumentovano suprotno nego sto DS tvrdi tj .dokumentovano je da nije stitio Srbe , Jevreje i Cigane, postoji dnevnik Dijane Budisavljevic u kojem je ona navela da nije htio cak ni srpsku djecu zastititi a NDH je bila jedina nacisticka tvorevina koja je imala logore za djecu, moj otac je bio jedan od te djece.
A koliko su Srbi “manje-vise normalno zivjeli” u novoj drzavi Hrvatskoj je posebna tema za raspravu.
Preporuke:
6
0
46 subota, 07 maj 2011 23:22
Senka
Za osporavanje DS-ove tvrdnje kako su Srbi " manje vise normalno" zivjeli u novoj drzavi Hrvatskoj - evo jednog detalja: Hloverka Novak - Srzic jedan dan 1992 u dnevniku koji ona uredjuje iznosi podatak da se na toj i toj zagrebackoj adresi javlja "cetnicki snajperista"- ta kuca te noci biva minirana od nekih Hrvata koji su slusali taj Hloverkin dnevnik. Na toj adresi je te noci stradala udovica i dvoje djece a nedugo zatim su ostaci te minirane kuce postali vlasnistvo Hloverkinog oca. Hloverka nije u Hagu a Seselj jeste.
Po ostalim mjestima sirom nove drzave Hrvatske u to vreme Srbi su bili maltretirani na slican nacin i strepili su kada padne noc.
Ako DS misli da su Srbi " manje vise normalno" zivjeli - on stvarno treba profesionalnu pomoc, jer njegove zablude su manje vise ozbiljne prirode.
Preporuke:
7
0
47 nedelja, 08 maj 2011 00:28
Beli Orao
@Prijateljima. Kako Vam ne dosadi da polemišete sa njima.
Ja sam na te likove odavno postao ravnodušan. Više ih i ne žalim.
Preporuke:
6
0
48 nedelja, 08 maj 2011 12:46
Simić Manojlo
& Damaskin
& Lovro

Vi gospodo kao dokaze koristite okamenjene i nikad
dokazane teze sa korijenom u 2 totalitarna sistema,
najmračnija u ljudskoj istoriji: Titinog komunizma,
i Pavelićevog fašizma.
Ako nemate neke dokaze iz neutralnih izvora, bilo
bi vam pametno da se neopazice povučete iz diskusije, i pridružite horskom antisrpskom pojanju
na za to specijalizovanim sajtovima.
Po vama, ispašće da je SPC posle velikog raskola
1054. i naročito posle autokefalnosti 1219. koju je
izborio Sveti Sava, proganjala, izmišljala,spaljivala,
i na sve načine uništavala Istočnu Hrišćansku Crkvu
u Bosni, a ne Vatikan i bečki "istoričari".
A kako ćete da osporite postojanje srpskih manastira
Krka, Krupa i Dragović, izgrađenih prije 1389.god.
kada nije ni postojala hrvatska država, niti je na
tim prostorima ikada živio ijedan Hrvat.
Vi ustaško-titoističke nakaradne floskule,nastale
1930-ih, projektujete unazad u prohujale vijekove.
Bili biste smešni, da niste tako namrgođeni.
Preporuke:
3
0
49 nedelja, 08 maj 2011 22:07
Srbima nije bilo lako, ali su živjeli kako-tako.

No Hrvatima nije bilo nikako jer su protjerani iz Martićeve državice.

Ne ćemo nikada zaboraviti kada je spomenuti 1994. godine, na smotri srpske vojske, izjavio da ne će dopustiti povratak Hrvata na srpska područja.
Preporuke:
0
4
50 ponedeljak, 09 maj 2011 01:44
Senka
Aha ,sad smo stigli od Srbi su “zivjeli manje vise normalno” do “zivjeli su kako –tako”. Problem je u tome sto je sledeci korak koji u stvari istinito opisuje situaciju (DS to naravno nece priznati): “ Srbi vise ne zive na teritoriji nove drzave Hrvatske”.
Dakle, od cijelog jednog naroda koji je vjekovima zivio na tom prostoru- ostala je malobrojna manjina koju i dan danas nastoje asimilirati i ugrozavaju joj identitet i ljudska prava jer je prema zvaničnim podacima Statističkog zavoda Hrvatske, od 2002. godine do danas duplo više Srba napustilo Hrvatsku nego što ih se vratilo u tu zemlju.
Preporuke:
2
0
51 ponedeljak, 09 maj 2011 09:20
b.s.
Osoba hrvatskog podrijetla koja se lepi za srpske sajtove i potpisuje se sa D.Š. (latinicom), spada u kategoriju onih koji nikako neće da se suoče sa istinom: Hrvati su srpskog porekla. Međutim, pošto Vatikan i Nemačka imaju svoje istorijske planove sa tradicionalnom srpskim teritorijama (od antike), nijedan katolik ne sme da se zove Srbin, umesto toga je pre dosta vekova izmišljeno hrvatsko ime i počelo je danke dojčland ostvarivanje planova. Samo onaj strašni zločin iz Jasenovca i Jadovna bio bi dovoljan da se kajete do kraja vremena. Ali ne, umesto pokajanja vi negujete falsifikat istoriju kojom stalno sebe obmanjujete.
Sećam se pokojnog filmskog kritičara Ranka Munitića i jednog njegovog TV razgovora u kome je rekao šta mu je deda govorio u detinjstvu:"Ako ikako možeš, nemoj sebe lagat!" Izgleda da je to jedna rečenica koju ni jedan Hrvat nikad ne bi smeo da propusti u vaspitanju sebe i svoje dece.
Preporuke:
1
0
52 ponedeljak, 09 maj 2011 13:55
Nema velike razlike između pojmova «manje-više normalno» i «kako-tako» jer je uoči rata svima bilo teško. Kao da su Hrvatima tekli med i mlijeko…

I kako Srbi više ne žive ako ih je ostalo oko 5 posto i usto o njihovim zastupnicima ovisi opstanak Vlade Republike Hrvatske. Nije bajna situacija, ali stvari idu na bolje!

Ali to je Senka koja živi u svomu svijetu…
Preporuke:
0
2
53 ponedeljak, 09 maj 2011 14:04
A što reći za BS-a? Ispada su svi južni Slaveni Srbi, samo su nasilno pokatoličeni!? Doduše, BS priznaje da sam hrvatskoga podrijetla i sam sebe demantira!

Jasno, ozbiljnu raspravu njegove tvrdnje ne mogu preživjeti, osobito besmisleno povezivanje Hrvatske za Njemačku i Vatikan od kojih Hrvati nikada nisu imali mnogo koristi. Njemačke su nas banke i političari upropastili, a Vatikan pljačka preko faraonskog ugovora s Vladom RH koji svećenicima osigurava neviđene povlastice.

Tu je i besmislica da se negiraju zločini u Jasenovcu i Jadovnu. Iako hrvatski političari redovito osuđuju koljački Pavelićev režim, a ekstremno desničarske stranke dobivaju nekoliko postotaka glasova.

A kada se o lažima govori, valja reći da na tomu polju Srbi također imaju konje za utrku…
Preporuke:
0
1
54 ponedeljak, 09 maj 2011 23:30
Senka
Nazalost, svi oni koji su protjerani sa teritorije na kojoj su im preci zivjeli odvajkada , svi oni kojima su babe , djedovi , prababe i pradjedovi poklani "srbosjekom" od Ustasa , svi oni koji su za vreme Tita morali da sute o svojim poklanima da ne bi uvredili “ bracu “ Hrvate, svi oni koji su zivjeli u stalnom strahu od hrvatskog nacionallizma , svi oni cija je sudbina i istorija ignorisana od medjunarodne zajednice , svi oni rastrkani po svijetu zbog hrvatske potrebe za etnicki cistom drzavom, svi oni kojima je oteta imovina od strane Hrvata- ni ne mogu da zive u stvarnom i pravednom svijetu nego samo svom sopstvenom ( ili kako vec DS kaze).
Upravo zato je potrebno da se istina o srpskom narodu cuje a krivci za ucinjen genocid i sakrivanje genocida –kazne a istina o krivcima da se uci u svim kulturama danasnjeg i buduceg svijeta da se to vise nikada ne ponovi nijednom drugom narodu na ovom svijetu.
Preporuke:
3
0
55 utorak, 10 maj 2011 12:58
Kako su to rođaci nastradalih od ustaškoga noža morali šutjeti za Titova režima ako se u javnosti spominjalo preuveličanih 700 tisuća pobijenih Srba u Jasenovcu?

Inače, u Hrvatskoj se redovito održava komemoracija jasenovačkim žrtvama i osuđuje Pavelićev koljački režim!
Preporuke:
0
3
56 sreda, 11 maj 2011 01:31
Senka
Evo kako:1)Zrtve srbocida su posle NDH a u Titovoj Jugoslaviji proglaseni jednostavno zrtvama fasizma a ne genocida.
Na taj nacin su poravnate zrtve ( npr neko je poginio u ratu u bombardovanju( kolateralna zrtva) i Srbin u koncentracionom logoru= antifasisticke zrtve .
Za pobijene Srbe – prezivjeli rodjaci su dobili document koji je izdan od Prezidijuma sabora NR Hrvatske i koji kaze :” Spomenica za vjecnu uspomenu na zrtve fasistickih okupatora i njihovih slugu”.I to je sve.
Krivac za ime na toj spomenici su fasististicki okupatori????
Postoji ogromna dokumentacija da je postojala namjera istrebljenja Srba i dokazi da su Srbi civili ubijani u NDH sa namjerom da ih se istrebi , da ih nema ( muskarci , zene , djeca , stari ljudi- razlika nije pravljena )Isto kao sto nacisti nisu pravili razliku kod Jevreja- zrtava Holokausta. Medjutim , Jevreji su uspjeli izdvojiti 6 miliona zrtava Holokausta iz zrtava fasizma u svijetu a Srbi nisu jer nije Titu i partiji odgovaralo.
Preporuke:
3
0
57 sreda, 11 maj 2011 01:35
Senka
2)Da bi odbio predlog Ruzvelta da Hrvatska bude tretirana kao nacisticka Njemacka – da isto bude pod Protektoratom- Tito izmislja opozicioni pokret kod Hrvata.
Tek 1943 HSS se javlja sa jednim letkom kojim se osudjuju zlocini ustasa” pocinjeni nad srpskim pucanstvom kao i drugim gradjanima Hrvatske, s kojima narod kao cjelina nema nista zajednicko”. Ne 1941 nego 1943 i to jedan bijedni letak.
Isto tako Tito je omogucio prelazak ustasa u partizane . Nisu sve ustase pobijene u Blajburgu, neki su napravili dobru karijeru posle.
A imate i poznat slucaj da je Stevo Krajacic 1966 g u Jasenovcu rekao prisutnim srpskim partijskim kolegama : “ Malo smo vas ovdje pobili”. Da su kolege reagovale- bili bi proglaseni velikosrpskim sovinistima.
A takvi i slicni incidenti odvijali su se svakodnevno i u svim slojevima drustva. U Titovoj Jugoslaviji –pojam Ustasa je nasilno izdvojen od pojma Hrvata i svako onaj koji bi povezivao ova dva pojma bio je proglasavan velikosrpskim sovinistom.
Preporuke:
3
0
58 sreda, 11 maj 2011 01:44
Senka
3) Jasenovac se istrazuje tek sezdesetih,kada Tito vise nije mogao ignorisati sve glasnija saputanja i pitanja prezivjelih Srba.Dvadeset godina posle genocida, dotle je svijet vec vidio istinu o Holokaustu, a o Srbocidu se jos uvijek samo saputalo. Komisija je nasla maltene ljubicaste travnate povrsine, ( od NPK gnojiva iz razgradjenih ljudskih tijela.) Koristili su sondu kojom su izracunavali prisustvo ljudskih kostiju po kvadratnom metru. Oni koji su zavrsili u Picilijevoj peci ili plivali Savom - nisu pobrojani. A znamo da je Tito poslao u Kominternu samo jednu depesu o Jasenovcu u kojem kaze “ U taj koncentracioni logor Hitlerov djelat Pavelic bacio je vise od 10 000 najboljih sinova Hrvatske. Sada je ostalo svega hiljadu i po ljudi , a svi ostali su bili podvrgnuti uzasnim mucenjima i ubijanjima”. Nadam se da je svima jasno zasto Tito nikada nije “komemorirao” u Jasenovcu.
Preporuke:
3
0
59 sreda, 11 maj 2011 01:57
Senka
4) Na savremenim komemoracijama u Jasenovcu imamo potomke koljaca da "komemoriraju".
Potomci zrtava su rasterani po svijetu i nemaju pristup komemoraciji.
Imamo Kosorku koja u govoru “ komemoracije “ spominje Deklaraciju o Srebrenici. Sta mislite kakva bi bila svjetska reakcija da recimo Merkelova ode u Ausvic ili Dahau i spomene Palestince u komemorativnom govoru za Holokaust?
A upravo to sto svijet nikada nije saznao o Srbocidu je doprinijelo da " Ruder Finn" napravi propagandnu kampanju za novu drzavu Hrvatsku i da predstavi Hrvate kao da vode opravdan rat protiv srpskog agresora.Da je svijet bio obavjesten o pravoj prirodi odnosa izmedju Srba kao istrebljenog naroda i Hrvatske kao nezavisne drzave- cijela propaganda o "domovinskom ratu" bi pala u vodu. A i ova prica sada da se Hrvati i Srbi vole ili mrze ima taj isti prizvuk. Srbi treba da rade na tome da cijeli svijet zna o Srbocidu a ne da opravdavaju svoje emocije prema Hrvatima.Ne radi se o emocijama nego cinjenicam
Preporuke:
3
0
60 sreda, 11 maj 2011 08:38
b.s.@DŠ
Vi ste hrvatskog podrijetla, ali su hrvati srpskog porekla inače.
Preporuke:
2
1
61 sreda, 11 maj 2011 21:45
He, he, Senka tvrdi da Tito izmišlja opozicijski pokret u Hrvatskoj, što znači da se on izravno s Marsa priključio borbi protiv fašista.

«Na sam dan proglašenja NDH, 10. travnja 1941., vodstvo KPJ sastaje se u Ilici 163, a slijede sastanci na Bukovačkoj cesti 11. travnja te u Solovljevoj 12. travnja. Intenzivno se dogovara strategija i taktika otpora. Otpora – kome? Prvi je zaključak da komunisti ne priznaju okupaciju i da nastavljaju borbu. Predviđa se njemački napad na SSSR, konstatira da se »svi jugoslavenski komunisti imaju smatrati mobilizirani u borbi protiv fašista«, dogovara se hitna vojna obuka partijskih radnika, ubrzani organizirani povratak iz inozemstva dobrovoljaca iz Španjolskog građanskog rata. Iz Zagreba se na teren upućuju aktivisti, sve odreda vodeći ljudi Partije u sklopu priprema za pružanje otpora. Kome se treba oduprijeti, jasno se vidi iz letka od 12. travnja 1941.(usput budi rečeno – prvi takav u okupiranoj Jugoslaviji i u NDH).»
Preporuke:
0
4
62 četvrtak, 12 maj 2011 01:30
Senka
@ DS
Dobro se pitas :” Intenzivno se dogovara strategija i taktika otpora. Otpora – kome?” a evo ja cu biti toliko dobra da ti to i odgovorim.
Na tim sastancima odrzanim u Zagrebu u aprilu 1941.-“ “osudjuje se napad imperijalistickih osvajaca na zemlju”, ali se isto tako osudjuje “ surovanje sa engleskim imperijalistima” vladajucih krugova Kraljevine Jugoslavije, u cemu je KPJ vidjela jedan od glavnih uzroka tragedije koja je zadesila narode kraljevine Jugoslavije.Znaci , nisu se bas puno zabrinjavali o izrazenoj namjeri( i pismenoj i verbalnoj namjeri) Ustasa da Srbi kao narod nestanu.
A onda imamo izvjestaj Edvarda Kardelja Josipu Brozu u august 1941 o situaciji u Hrvatskoj u kojem kaze: “ U ratu se ne smijemo plasiti unistavanja citavih sela.” Nazalost radilo se o unistavanju citavih srpskih sela a ne hrvatskih sela. Ali kao sto vidimo- sve je sagledavano u kontekstu visih revolucionarnih ciljeva – pa tako i genocid nad Srbima.
Preporuke:
2
0
63 petak, 13 maj 2011 14:35
Eto, Senka tvrdi da su se onomad i Slovenci uključili u srbocid. Na kraju će biti cijeli svijet protiv Srba!
Preporuke:
0
1
64 petak, 13 maj 2011 23:22
Senka
DS uopstava i to na svoju stetu. U prethodnom komentaru vjerujem da sam dokazala kako je tekao proces u kojem KPJ ignorise genocid nad Srbima.To sto je Edvard Kardelj bio Slovenac u ovoj prici uopste nije bitno.
Bitno je da se vidi da su clanovi Partije ignorisali ubijanje hiljade i hiljade muskaraca, zena , djece i staraca Srba od strane Ustasa ( Hrvata). Cak se moze reci da su to smatrali potrebnim zbog viseg cilja.A posle rata su izdali dokument( Spomenica) da su ih ubili " fasisticki okupatori" a ne Jozo , Stipe i Mate iz susjednog sela u crnim ustaskim uniformama.
Namece se pitanje da li DS misli da i Jevreji isto pate od paranoje kao sto tvrdi u ovom slucaju za Srbe ( da je cijeli svijet bio protiv njih)Tragedija je sto DS moze ovako optuziti Srbe da su paranoidni, Jevreje ne smije jer je Holokaust postala opsteprihvacena istina.Srbi su istrebljeni kao narod i jos ne smiju ni da govore o toj cinjenici jer ce ih DS i drustvo proglasiti paranoidnima i ludima.
Preporuke:
2
0
65 nedelja, 15 maj 2011 22:32
Kako razgovarati sa Senkom kada ona, čak i nakon mojih brojnih tekstova u kojemu sam jasno naglasio kako su ustaški koljači ubijali Srbe, i dalje tvrdi da ja neke povijesne događaje želim prešutjeti. Jozo, Mate i društvo bili su fašistički podrepaši, ali Senki ne odgovara kada ih tako zovemo jer bi ona htjela baciti krivnju na cijeli hrvatski narod. A to je nemoguće! Hrvatski narod ne može biti kolektivno odgovoran za zločine ustaških izdajnika!
Preporuke:
0
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner